SEGÉDLETEK » BRAND SPRINT ONLINE SEGÉDLET

Mi az a Brand Sprint?

A Brand Sprint egy hatékony workshopformátum, amely a brand alapjait fekteti le. Ezek az alapok aztán tovább hasznosíthatóak a marketingben, a kommunikációban és a vizuális tervezésben.

A Brand Sprintet Jake Knapp a Design Sprint-re építve “ollózott” össze a Google Ventures-nél, több korábbi forrás alapján. Ilyen forrás például Steve Jobs 1997-es belső Apple meeting felvétele, Steward Butterfield’s “We Don’t Sell Saddles Here” című esszéje, Simon Sinek TED beszéde “How Great Leaders Inspire Action”.

Kezd azzal a Brand Sprinttel való ismerkedést, hogy ezt a két videót megnézed. 👇

Leegyszerűsítve, az látszik, hogy minden fent idézett forrás arról beszél, hogy a brandek miként tudnak kapcsolódni, miként tudnak rezonálni a célközönségükkel.

Ha ez a közös rezgés létrejön, akkor a brand is létrejön. Hiszen a brand nem más, mint érzések és gondolatok összessége, amit egy „valamivel” kapcsolatban érzünk. Ez a valami a brand, ezt kell tudnunk megfogalmazni, hogy a célközönségünk kapcsolódni tudjon hozzánk.ánk.

A workshop végén lesz egy szilárd alapunk, akár egy brandguide-dokumentum, amire tudunk a további feladatok során építeni.

  • 20 éves látkép
  • Mit? Hogyan? Miért? Kezd a miértel!
  • Értékek meghatározása
  • Célközönségek meghatározása
  • Brand személyiség spektrum
  • Konkurens Látkép

Bárki csinálhatja a Brand Sprintet, nem kell hozzá semmilyen előképesítés. Az eredménye egy első közelítés a brand gyökereihez. Egy keretrendszer, amely alapokat biztosít, amelyre tovább lehet építkezni: a Brand Sprint eredményeit további módszerekkel lehet finomítani, kiegészíteni.

Nézzük meg a következő bejegyzésben, hogy mit kell figyelembe vennünk Brand Sprint workshop előtt, szervezésekor.

Brand Sprint PRO kurzus

Szeretnéd, ha jobb arculatok kerülnének ki a kezeid közül, ráadásul azokat is tudatosabban, hatékonyabban tudd létrehozni? A Brand Sprint alkalmazása ebben segít!

Default image
Serfőző Péter
brandguide - Tudás. Közösség alapítója, a zwoelf digital tulajdonosa és Design Directora. 20 év digitális branding tervezői tapasztalattal. A Brand Sprint egyik korai felhasználója, magyaroszági evangelistája.