SEGÉDLETEK » BRAND SPRINT ONLINE SEGÉDLET

Hogyan készüljek fel?

Előkészületek

Időt kell szánnod a workshop előkészítésére ahhoz, hogy sikeresen le tudd vezényelni. Meg kell tervezned néhány dolgot, majd ezt le is kell szervezni:

  • Online vagy élő workshop legyen?
  • Mikor legyen a workshop?
  • Ki vegyen részt a workshopon?

Attól függően, hogy online vagy „élőben” tervezed a Brand Sprintet megtartani, más előkészületek szükségesek. A covid előtti időkben csak személyesen tartottuk, igazából el sem tudtam képzelni, hogy online is lehet hatékonyan. Most számos online workshop után furcsállom, hogy miért nem egyből így csináltuk. 😎

Az élő workshophoz helyszín kell, lehetőleg nagy asztallal, nagy falfelületekkel, ahová lehet a post-iteket ragasztani, ami előtt össze tudnak gyűlni a workshop résztvevők és tudnak dolgozni az anyagokon. Ahogy említettem, kellene post-itek és filcek, egy kis üdítő és ropogtatnivaló, és már indulhat is a móka. Ha van olyan órád, amit be lehet állítani visszaszámláláshoz és van nagy kijelzője, akkor az is hasznos lehet, így mindenki láthatja mennyi ideje van még az önálló munkára vagy az eszmecserére.

Az online workshophoz nem meglepő módon egy online platform kell, amely kiváltja a meeting room falfelületeit. Ide aztán minden résztvevő, legyen a világ bármely táján, be tud lépni, látja a boardokat, tud jegyzeteket írni, együtt dolgozni. Az egyik ilyen rendszer, amelyet érdemes lehet használni az a miro.com. Kollaboratív munkára lett kitalálva, így ideális Brand Sprintek lefolytatására. Pláne, hogy van hozzá template is:

https://miro.com/app/live-embed/o9J_kxl_cjg=/?moveToViewport=-5551,-5176,12227,10037

Ki vegyen részt a brand sprint workshopon?

Akkor lesz hatékony a workshop, ha döntéshozók vesznek részt rajta, akik az elhangzottak alapján azonnal döntést tudnak hozni, hogy mi kerüljön be a brand sprintet dokumentáló brandguide-ba.
A branding szempontjából pedig fontos, hogy minél szélesebb körben képviseltesse magát az üzleti oldal, valamint legyen olyan döntéshozó is, aki közvetlen vagy közeli kapcsolatban van a vásárlókkal, ügyfelekkel:

  • CEO — ügyvezető
  • marketingvezető
  • sales, ügyfélkapcsolati vezető
  • technikai, műszaki vezető

Az összetételre nincs fix formula, az adott cég felépítésétől is függ. Fontos természetesen, hogy legyen egy facilitátor is, aki figyel az időkeretekre, vezeti és kordában tartja, valamint dokumentálja a workshopot.

Mikor csináljunk brand sprintet?

A tapasztalatok azt mutatják, hogy akkor hatékony a workshop, ha konkrét oka van a kérdések feltárásának. Csak akkor érdemes ilyet tartani, amikor valóban szükség van rá. Ilyen lehet például arculati redesign előtt, új cég indításánál vagy új weboldal terveztetésekor stb.

Házi feladat (is lehet)

Érdemes előzetesen megosztani a résztvevőkkel a feladatokat, hogy legyen róla elképzelésük, tudjanak előzetesen filózni a felvetett kérdéseken. Így elkerülhető az esetleges lefagyás, a „nekem most nem jut semmi az eszembe” esete. Azért is hasznos előzetesen foglalkozni a témával, hogy az időkeretbe beférjen a teljes sprint. Három óra hosszú idő, legyünk hatékonyak!

Ha megvan minden előzetes információ, összeállt a workshop helye, ideje, csapata, akkor indulhat a sprint.

Ha tudsz angolul, akkor segítség a korábban említett Jake Knapp forgatókönyve, ami alapján Te is tudsz haladni a szervezésben.

https://app.sessionlab.com/sessions/bdlwb7?tab=info

Default image
Serfőző Péter
brandguide - Tudás. Közösség alapítója, a zwoelf digital tulajdonosa és Design Directora. 20 év digitális branding tervezői tapasztalattal. A Brand Sprint egyik korai felhasználója, magyaroszági evangelistája.