SEGÉDLETEK » BRAND SPRINT ONLINE SEGÉDLET

Post & vote

A brand sprint a Google által javasolt Note and vote rendszerben történik. Ennek az az előnye, hogy a vélemények egyenlő eséllyel indulnak a harcba, a hangosabbak, extrovertáltabbak véleménye is ugyanannyi figyelmet kap, mint a visszahúzódóbb kollégák véleménye:

  1. gondolkodj egyedül és írd fel a gondolataidat post-itekre,
  2. egyesével mindenki elmondja a gondolatait és felragasztja a post-iteket a falra — itt még nem vitatjuk meg ezeket,
  3. összerendezzük a gondolatokat hasonló témák szerint,
  4. szavazunk a legjobb gondolatokra,
  5. a legtöbb szavazatot kapott témák kerülnek megvitatásra,
  6. döntéshozás.

Egy-egy témafelvetés a sprintcsapat méretétől függően 15–30 perc alatt így megvitatható, majd döntést lehet hozni. Gyors, hatékony eszköz ez témák kiválasztására és megvitatására.

Post & vote lépései – összefoglalva

Mindenki önállóan lejegyzi a gondolatait post-itekre.
Ezután szépen sorban felolvassa mindenki a saját elképzelését.
A facilitátor feljegyzi ezeket (vagy felragasztja a post-iteket a falra).
Ekkor még nincs érvelés vagy eszmecsere.
Mindenki leteszi voksát a kedvenc válaszokra.
Vita és eszmecsere 5-10 percben.
A döntéshozók meghozzák a döntésüket az eszmecsere alapján.
Az eredmény bekerül a brandguide-ba.

Default image
Serfőző Péter
brandguide - Tudás. Közösség alapítója, a zwoelf digital tulajdonosa és Design Directora. 20 év digitális branding tervezői tapasztalattal. A Brand Sprint egyik korai felhasználója, magyaroszági evangelistája.