Formátumok kötöttségei

A logó formátuma: fontosabb mint valaha.
Belefér az alábbi befoglalóba a logód/emblémád?

Nem elég, ha van egy logóformátumod, nem dőlhetsz hátra. A digitális térben való érvényesüléshez gondolnod kell a vízszintes, függőleges és négyzetes elrendezésre is. Mindegyikben működnie kell, erős jelet kell mutatnia, jól olvashatónak kell lennie.

Horizontális felhasználás

Ha befér egy kb. 1:3 oldalarányú téglalapba a logó, akkor bizton remélhetjük, hogy a digitális térben is jól fog működni. Jellemzően a weboldalak menüsávjáról beszélünk, ahol a horizontális verziónak jól kell tudnia működni.

Vertikális felhasználás

Egy 3:2 arányú téglalap jól jelképezi egy applikáció nyitó screenjét. Ha szeretnéd, hogy állóformátumban is jól működjön, akkor kb. egy ilyen felületben is érvényesülni-e kell a logó egy változatának.

Négyzetes felhasználás

Az 1:1 oldalarány főként a közösségi média felületeinek a fő megjelenési formája. Fontos, hogy ilyen oldalarányú környezetben extrém erős legyen a brand vizuális megjelenése, mert itt találkozik a legtöbbet a célcsoportjával a brand.

2021-re egyértelmű trenddé vált, hogy az emblémánknak vagy logónknak körfelületben kell érvényesülnie. Fontos szemponttá vált így, hogy az elkészült arculat kör befoglaló formában is működjön.

Mi is az a favicon?

Üdv a mikroarculatok világában! Korábban a faxot emlegették, mint a technológiai kötöttség csúcsát: ha egy logót át lehetett faxolni, akkor megfelelt a kor elvárásainak. Manapság a faviconnak van hasonló szerepe. Mióta a Google megjeleníti a mobil találati listákban, azóta kiemelt szerep jut ezeknek a kis arculati felületeknek is.

Default image
Serfőző Péter
brandguide - Tudás. Közösség alapítója, a zwoelf digital tulajdonosa és Design Directora. 20 év digitális branding tervezői tapasztalattal. A Brand Sprint egyik korai felhasználója, magyaroszági evangelistája.