Fizikai kötöttségek

1. Kijelzők fizikai mérete

Ahogy terjedtek az újabb és újabb okostelefonok és képernyővel rendelkező eszközök, úgy vált egyre nyilvánvalóbbá, hogy a tartalmaknak és a vizuális arculatoknak is reagálniuk kell a változó méretekre, elvárásokra. Viszonylag korán kialakult a reszponzív design a webdesignban, majd később ezt az elvet a vizuális arculatokban is alkalmaztuk.

2. Kijelzők fizikai pixelsűrűsége

Nagy szerencsénk, hogy Steve Jobs lelkes rajongója volt a tipográfiának. Mindent megtett azért, hogy a MAC-ek gyönyörű tipográfiával legyenek felvértezve.

A fenti képen éppen a Retina kijelzőket mutatja be: 4x annyi pixelen mennyivel több tipográfiai és grafikai részlet tud megjelenni. Az Apple tört utat a kijelzők piacán is, hogy minél szélesebb körben elterjedhessenek a jó minőségű kijelzők. Manapság már minden újabb okostelefon kijelzője nagy pixelsűrűségű, így akár kis méretben is részletgazdag tipográfiát tud megjeleníteni.

Default image
Serfőző Péter
brandguide - Tudás. Közösség alapítója, a zwoelf digital tulajdonosa és Design Directora. 20 év digitális branding tervezői tapasztalattal. A Brand Sprint egyik korai felhasználója, magyaroszági evangelistája.