Digitális szabadság. Korlátozva.
Ha tisztán digitális arculatban gondolkodunk, például egy startup esetén, ahol minimális, akár 5% alatti a fizikai megjelenési igénye az arculatnak, ott gondolkodhatunk digitális arculat színben.
Mitől lesz digitális egy szín?
A színkeverésnek alapvetően két fajtája van, az összeadó és a kivonó. Itt nem ismertetem ezek fizikai részleteit.
Most elég csak annyit tudnunk, hogy a kijelzők az összeadó színkeverés elve alapján működnek, és ez a színtér az RGB színtér. Nyomdai anyagok előállításakor kivonó színkeveréssel jönnek létre a színek, ezt a színteret CMYK színtérnek nevezzük.
A két színtér nem fedi teljesen egymást: az RGB, a digitális színtér bővebb lehetőséget biztosít számunkra.
Amikor arculati színt választunk, akkor ezt a technikai paramétert is figyelembe kell vennünk. Digitális arculatok esetén bátran nyúlhatunk az RGB-színekhez, mert a felhasználás módja szinte kizárólag digitális.
A kevés nem digitális felületen való megjelenést kompromisszumokkal, illetve többletköltségek (pl. Pantone-színek) vállalásával lehet megoldani.
Ez a probléma…
Az RGB-ben kiválasztott élénk, szaturált arculati kék szín nem lesz reprodukálható a nyomdai anyagokon, mert a festék nem alkalmas annak létrehozására.